Zoeken
Sluit dit zoekvak.
Het interieur van een privé vliegtuig

Dit wil je doen: vliegen met een privé-jet naar Ibiza

Je zult nu wel denken, dat is wel een behoorlijke aanslag op mijn bankrekening. Maar nu komt de clou: het gaat namelijk om een gedeelde privé-jet. De kosten deel je dus met de andere passagiers en zo heb je dus wel een once in a lifetime experience van een privé-jet!

Voor een fractie van de kosten kun je je eigen vlucht initiëren en openstellen voor anderen, of stoelen kopen op vluchten die door anderen worden voorgesteld. Vanuit Amsterdam kan er gevlogen worden naar zon-bestemmingen als Ibiza, Nice, Cannes en Malaga, maar ook naar Londen. Vergelijkbaar met Uber-pool, maar dan in de lucht.

Zonsondergang op een strand op Ibiza
Strand Ibiza / Foto dickiebird – Pixabay

Als je naar Ibiza vliegt, dan zijn de hotels OKU Ibiza of Six Senses Ibiza de ideale hotels voor deze trip!

Jet-sharing van Hyer® Aviation

De in Eindhoven gevestigde onderneming Hyer® Aviation heeft een jet-sharing concept op de Nederlandse markt gelanceerd. Met het gedeelde vluchtmodel hebben meer mensen toegang tot de voordelen van privéluchtvaart voor toegankelijke tarieven. Alle vluchten worden CO2-neutraal uitgevoerd.

Met versoepelingen van de reisbeperkingen, komt de luchtvaart langzaam weer op gang. Door luchtvaartmaatschappijen en luchthavens zijn in de afgelopen maanden aanvullende veiligheidsmaatregelen aangekondigd om het risico op verspreiding van het virus te beheersen en te voorkomen. Deze maatregelen leiden tot langere wachttijden op luchthavens.

Vliegen met een prive jet
Foto via Van Houten PR & Communicatie

Directeur van International Air Transport Association (IATA), Willie Walsh, “De gemiddelde verwerkings- en wachttijden van passagiers is verdubbeld ten opzichte van wat ze waren vóór de crisis tijdens de piekuren – en bereikt inmiddels de drie uur.” Modellering van IATA suggereert dat zonder verbetering van de infrastructuur op de luchthavens, de tijd die op de luchthaven wordt doorgebracht vijf en een half uur per reis kan bedragen als de vraag naar reizen 75% is van de drukte pre-Covid. “Zonder een geautomatiseerde oplossing voor COVID-19-controles, is het wachten op een luchthaven chaos”, vertelt Walsh.

Lees ook: wegdromen bij 6 luxe hotels in Rwanda.

Privéluchtvaart

Om dit probleem op te lossen, lanceert Hyer zijn jet-sharing-model om tegemoet te komen aan de vraag van reizigers die de voordelen en veiligheid van privéluchtvaart willen ervaren, maar niet altijd de meerwaarde ervaren van het geheel charteren van een vliegtuig. 

“Vorig jaar konden sommige gestrande passagiers alleen terug naar huis vliegen door een vliegtuig te charteren en dat is in veel gevallen kostbaar. We zijn dus al snel begonnen met het aanbieden van ons gedeelde vluchtconcept voor repatriëringredenen. Dat werkte uitstekend”, legt Helder Reis uit, medeoprichter en directeur klantervaring “Als je de kosten van privé-vliegen deelt met zes of acht passagiers, wordt het privé-vliegen aantrekkelijker en kunnen we een bredere doelgroep bedienen. Onze gedeelde vluchtprijs begint al vanaf 995 euro per stoel“.

Leren stoel in een prive jet
Foto via Van Houten PR & Communicatie

Lees ook: tips voor het zoeken van goedkope vliegtickets, voor als deze optie toch te prijzig wordt voor je.

Privé-vliegen vanaf de privéjetterminal

Hyer combineert het voordeel van privé-vliegen, zoals het vermijden van drukke luchthaventerminals, lange immigratie- en veiligheidsrijen en volle vliegtuigcabines, met een lagere prijs, doordat de prijs van de vlucht wordt gedeeld met andere reizigers. Er zijn maximaal 7 passagiers op elke vlucht en passagiers hoeven slechts 15 minuten voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Op deze manier kan Hyer comfort en privacy garanderen.

Een prive jet op een vliegveld
Foto: Chris Leipelt – Unsplash

De vluchten vertrekken op meerdere data vanaf de Amsterdamse privéjetterminal, afhankelijk van de vraag. Vluchten die kunnen worden geboekt, volgen niet alleen het schema dat door Hyer is opgesteld, maar het is ook mogelijk om deel te nemen aan vluchten die worden geïnitieerd door andere passagiers die een vliegtuig willen delen, waardoor de totale kosten worden verlaagd. Klanten hoeven alleen de volledige ticketprijs te betalen zodra de vlucht is bevestigd. Alle reserveringen vinden online plaats, via een proces dat vergelijkbaar is met het boeken van een airline ticket.

Lederen stoelen en catering

“Vanuit Amsterdam bieden we vluchten aan van onze favoriete vliegtuigexploitanten. Allemaal met lederen stoelen, toegang tot het raam en gangpad, premium catering en een schema waarmee passagiers meer tijd op hun bestemming kunnen doorbrengen en niet op de luchthaven”, legt Max van Doorne uit, medeoprichter en directeur Business Development. 

“We zijn ons ook bewust van de impact op het milieu veroorzaakt door de luchtvaartindustrie. We hebben vele mogelijkheden onderzocht om onze CO2 footprint zoveel mogelijk te reduceren. Elektrisch of hybride vliegen op deze schaal is nog niet haalbaar. Daarom hebben we besloten om 100% van de uitstoot van onze gedeelde vluchten te compenseren met CO2-credits, ter ondersteuning van projecten en klimaatinitiatieven in Europa en ontwikkelingslanden”.

De eerste vluchten vanuit Amsterdam zijn beschikbaar om te boeken en elke week worden nieuwe vluchten toegevoegd. Het bedrijf zal in juli ook met vluchten starten vanuit Rotterdam en Londen.

Dit vind je vast ook leuk om te lezen:

Fotocredit header & tekst: Via Van Houten PR & Communicatie

Deel dit blog

Gerelateerde reisblogs

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven